نحوه حفظ جایگاه در صفحه اول گوگل
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


چه‌طور در صفحه نخستین گوگل باقی بمانیم؟ این سؤال دغدغه اکثری از افرادی است که بعد از سعی بسیار، بکار بستن تکنیک های بهینه سازی و رعایت معیارهای آن موفق شده اند برگه یا صفحاتی از سایت خود را به شیت اولیه نتایج جستجو گوگل برسانند و نمی دانند چه اقداماتی را می بایست جهت مراقبت رده خود در برگه اولیه اجرا دهند.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

رسیدن به ورقه اولیه نتایج جستجو گوگل اتفاقی مالامال منفعت میباشد و می‌تواند ورودی بسیار زیادی را به سمت وب سایت شما روانه کند، اما این بهره و مزایا تا زمانی وجود خواهند داشت که بتوان درجه وب سایت را در نتیجه ها صفحه نخستین گوگل حفظ کرد.

بهترین شدن یک آیتم می‌باشد، بهترین ماندن گزینه ای دیگر، ولی نه به آن شکل که برای بهترین ماندن باید کارهای خیلی متفاوتی انجام دهیم، کافی می‌باشد سعی گذشته را تداوم ببخشیم و در کنار آن به برخی جزئیات هم دقت کنیم.

او‌لین و مهم‌ترین نکته برای باقی ماندن در ورقه نخستین گوگل، این هست که طبق متد قبل که طی کردید، فرآیندهای seo وبسایت خود را ادامه دهید، زیرا اگر شما توانسته اید به صفحه اولیه حاصل برسید، این معنی را داراست که تا کنون اقدامات مناسبی را اعمال داده اید، پس آنها را ادامه دهید و برای مطمئن شدن از محافظت جایگاهتان، نکاتی که درپی گفته شود را رعایت نمائید.

نکاتی که کمک می کنند جایگاه شما در برگه اول نتایج جستجو گوگل محافظت شود
آموزش seo,بروزرسانی محتوا,تکنیک مراقبت جایگاه گوگل

بروزرسانی محتواهای دیرین
وقتی که کلمات کلیدی به صفحه نخستین نتایج جستجو می رسند، آن ها را رها نکنید بلکه برگردید و محتوای آن صفحه های را بازخوانی کنید، همیشه میتوانید به وسیله پیوند های جدید، تصاویر تازه، نکات جدید و… بروزرسانی محتوا را اعمال دهید ، کارهای مثبت زیادی را می‌توانید با محتواهای سابق خود در جهت بهبود آن ها انجام دهید، مقداری ارتقا و بروزرسانی در محتوا، می تواند تأثیر بسیار نه در مرتبه و رنک کاغذ بگذارد، بخصوص در حالتی‌که بروزرسانی ها و اصلاحات مبتنی بر با نیاز و دیدگاه ها کاربران باشند.

نرخ رجوع (Bounce Rate) را تا حد ممکن کاهش دهید
حضور تارنما شما در برگه نخستین نتیجه ها گوگل، به‌این مفهوم میباشد که گوگل شما را به عنوان یک منفعت خوب و مناسب برای کاربران خود در حیث گرفته می باشد، فعلا این که شما در شیت نخستین باقی بمانید یا خیر، وابستگی زیادی به خوی کاربران با وبسایت شما دارد. این که کاربران بعد از ورود به سایت شما، در بازه زمانی مجال خیلی کوتاه یک‌سری ثانیه ای، سایت شما را رخنه‌ کنند، اصطلاحاً افزایش نرخ پرش یا همان Bounce Rate نامیده می گردد و آرم یک اخلاق منفی و ناشی از نارضایتی از سمت استفاده کننده است که می‌تواند کاهش جايگاه برای صفحه موردنظر به دنبال داشته باشد. با طراحی خوب UI و UX همچنین ساخت محتوای باکیفیت و مناسب، تا حد ممکن نرخ پرش وبسایت خود را کاهش دهید.

قیمت قائل شدن برای کاربران
بسیار مهم است که بازدیدکنندگان وبسایت خود را وفادار نگهدارید و آیتم اعتماد آن‌ها باشید، مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما مرتبط، مضمون‌ مبنا و بروز است. تعامل، اعتماد و همچنین تجربه کاربری، از ترازو های مهم تمامی موتورهای جستجو به ویژه گوگل میباشند.

به کارگیری از AMP
تکنیک های سئو,حفظ مقام در گوگل,حفظ جایگاه گوگل

گوگل پروژه Accelerated Mobile Pages را فعال‌ساز‌ی کرد و از آن به عنوان یک کدام از معیارهای اساسی برای بهینه سازی موتورهای جستجو به کار گیری می کند، صفحه ها بهینه شده با AMP در تلفن همراه سریعتر بار گذاری میگردند و گوگل سرعت را در تقدم قرار میدهد و از این رو صفحه ها AMP را بخصوص در نتیجه ها جستجو موبایلی در حق اولویت و با جایگاه بالاتر قرار میدهد.

همکاری با وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط
اقداماتی در جهت دریافت ترافیک و لینک از تارنما های مرتبط با موضوع وب سایت خود اعمال دهید، با وب لاگ نویسان و فعالان در شبکه‌های‌اجتماعی که شغل آنها مرتبط با قضیه وبسایت شما می‌باشد همکاری نمایید، این فرمان به شما امداد می کند تا نزد موتورهای جستجو مرتبط تر و ارزشمندتر شناخته شوید.

استعمال از داده های ساختاریافته (Structured Data)
به کار گیری از کدهای مربوط به داده های ساختاریافته (Structured Data)، مثل FAQ و Star Rating، هم می تواند در ارتقاء نرخ کلیک تأثیر مثبت داشته و هم با قرار دادن اطلاعات بیشتر در بخش مربوط به این موارد،‌ موتورهای جستجو متوجه میشوند که شما منبع بدون نقص تری راجع‌به جستجو شده می باشید و درنتیجه مرتبه شمارا ارتقاء می‌دهند.

مطمئن شوید کلمه ها کلیدی را به درستی انتخاب کرده اید
مراقبت مرتبه یک گوگل,جايگاه یک گوگل,ساخت لینک داخلی

گوگل صفحه های وب را بر پایه ی لغات کلیدی در محتوا درجه بندی نمی کند، بلکه لغت ها کلیدی و مورد محتوای کلی کاغذ را موردبررسی قرار می‌دهد، به همین ادله اصلی می باشد که به ساخت‌و‌ساز محتوا با موضوعاتی مشابه محتوایی که بر روی آن کار میکنید ادامه دهید، از جمله، چنانچه شما یک وب سایت در زمینه خودرو می‌باشید و برای کلمات کلیدی مرتبط با خدمات تایر خودرو جايگاه دارید، باید به ساخت محتوا درخصوص خدمات تایر نیز ادامه دهید.

ارتقا نرخ کلیک
برای این که به گوگل اثبات نمائید شما تعیین صدق به عنوان یک کدام از نتایج در ورقه اولیه بوده اید، بایستی نماد دهید که کاربران در نتیجه ها جستجو روی لینک شما کلیک می کنند، این فعالیت را می‌توانید به وسیله صحیح نوشتن عنوان و Description همچنین با به کار گیری از کدهای اسکیما اعمال دهید.

سرمایه گذاری درباره ی بهینه سازی را ادامه دهید
خیلی از صاحبان سایت ها بعد از رسیدن به بهره نسبتاً مناسبی، گمان می کنند که فصل کاشتن مجموع شده و درحال حاضر فقط وقت برداشت است، در صورتی‌که که به هیچ وجه این گونه نیست، هنگامی شما به شیت اول گوگل می رسید، نباید عملکرد و سرمایه گذاری خود را در پیاده سازی تکنیک های بهینه سازی به اتمام برسانید، حتی ممکن می‌باشد نیاز باشد تلاش و هزینه را افزایش دهید، چون برای رسیدن به کاغذ اولیه از رقبای برگه دوم که چندان قدر نبوده اند پیشی گرفته اید، اما در ورقه اولیه رقبای قدرتری حضور دارند که برای رد شدن از آنان و رسیدن به مقام نخستین، علاوه تداوم بخشیدن به کارایی و سرمایه گذاری، نیاز هست ارتقا در آن ها ساخت کنید.

لینک های داخلی را استیناف فرمائید
برگه نخستین گوگل,حصول جايگاه یک گوگل,نتایج در ورقه اول

کلمه ها کلیدی صفحه های فرود را در تارنما خود جستجو کنید و تفحص نمائید که آیا صفحات به‌درستی در واژه و کلمه کلیدی مختص خودشان لینک و پیوند گرفته اند یا خیر، در شرایطی‌که این امر به صحت انجام شده باشد یعنی لینک های داخلی با انکرتکست های مناسب وجود داشته باشند، علاوه بر امتیازی که گوگل برای آن در حیث می‌گیرد، موجب می شود کاربران از صفحات بیشتری از سایت شما بازدید کنند، همچنین Time on Site ارتقا یابد، در بهره بار دیگر به گوگل اثبات می‌کنید که شما گزینه مناسبی برای شیت نخستین بوده اید





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: